Одеса завжди славилася своїми сищиками. Серед них: Віталій фон Ланге (саме він припинив злочинний шлях славнозвісної Сонька «Золотої Ручки»), Давид Курлянд (прототип Давида Гоцмана), Олександр Козачинський (автор та прототип головного герою книги «Зелений фургон»), Осип Шор (прототип Остапа Бендера та особистий ворог Михайла Вінницького «Япончика»), Євген Петров (один із співавторів романів «12 стільців» та «Золоте теля») тощо.
Робота працівників оперативних підрозділів Національної поліції завжди викликала та викликає зацікавленість. Адже сама вона безпосередньо пов’язана з виявленням, припиненням та розкриттям злочинів. Разом із тим, ця робота не лише овіяна романтикою, а є дуже відповідальною та потребує від її представників значних знань та навичок.
На Півдні нашої країни кузнею кадрів для оперативних підрозділів Національної поліції України є факультет підготовки фахівців для підрозділів кримінальної поліції та його провідний підрозділ – кафедра оперативно-розшукової діяльності.
Здійснюючи підготовку майбутніх оперативників, науково-педагогічний склад кафедри оперативно-розшукової діяльності поєднує теоретичні та практичні елементи навчання, адже набуття курсантами практичних навичок оперативно-розшукової діяльності є запорукою фахової підготовки майбутніх поліцейських.
Останнім часом у методиці викладання профільних навчальних дисциплін, серед яких «Оперативно-розшукова діяльність», поряд із традиційними методиками виникає зацікавлення новими освітніми моделями, технологіями та методами, які передбачають перехід від механічного нагромадження знань, до більш прагматичного підходу відносно реальної діяльності фахівця певної сфери. Одним із методів викладання, який сприяє розвитку і засвоєнню вмінь і практичних навичок є організація і проведення квестів.
Навчальні взводи поділяються на малокомплектні групи, яким пропонуються реальні фабули вчинення кримінальних правопорушень. За наданими обставинами та умовами курсанти висувають версії з метою розкриття злочинів, окреслюють оптимальний перелік першочергових оперативно-розшукових заходів на місці події. З числа учасників кожної групи визначалися умовні «керівник оперативного підрозділу», «слідчий», «працівники оперативного підрозділу».
Під час заняття курсанти у складі малокомплектних груп на умовній території вирішували конкретні практичні завдання, пов’язані з отриманням інформації, встановленням місцезнаходження умовно викрадених речей, встановленням контакту з різними особами, впізнанням осіб за прикметами, застосуванням технічних засобів тощо. Відповідно до обраної курсантами лінії поведінки викладачем надаються додаткові уточнюючі умови, що «виникли» під час проведення першочергових заходів. На завершальному етапі заняття учасники груп мають скласти певні службові документи.
Різновидом квестів з навчальної дисципліни «Оперативно-розшукова діяльність» є літературно-історичні квести. Прикладом такого є наступний:
До чергової частини відділу поліції надійшло два повідомлення про вчинення кримінальних правопорушень. До справи долучаються курсанти факультету підготовки фахівців для підрозділів кримінальної поліції.
За першою фабулою, громадянка виявила у власній оселі крадіжку меблів (стільців). За наявною інформацією організатор умовного «злочину» мешкав у визначеному викладачем районі. Курсанти отримали завдання, використовуючи теоретичні знання, встановити «місцезнаходження» цієї особи.
За іншою фабулою, перехожі помітили, що невідомі особи викрали дитину та утримують її у невідомому місці. Під час здійснення першочергових заходів встановлено приблизний район та прикмети дитини. Завдання – встановити місцезнаходження дитини.
Під час заняття курсанти у складі малокомплектних груп на умовній території вирішували ці практичні завдання. За першою фабулою (крадіжка стільців) було встановлено місце мешкання «організатора» – одного з авторів відомого твору «12 стільців» Євгена Петрова (Катаєва), який раніше мешкав по вул. Базарна. За другою фабулою – встановлено місцезнаходження «дитини» – старовинної скульптури «Хлопчик з Русалкою», яка розташована в глибині одного з дворів по вул. Маразліївської.
Слід вказати, що завдяки навчальним квестам курсанти матимуть змогу повніше оволодіти фаховими знаннями з оперативно-розшукової діяльності, розвивати відповідні професійні та особистісні якості, формувати вміння самостійно приймати рішення в умовах невизначеності, визначати проблему, розробляти багатоваріантний план дій щодо вирішення певної ситуації, розвивати навички роботи в колективі тощо.
Be the first to comment on "ТУТ НАВЧАЮТЬ МАЙБУТНІХ ОПЕРАТИВНИКІВ"